torsdag den 11. april 2013

5 sange der ikke er gode at have på hjernen!

Vi kender jo ligesom alle godt det der med at have en sang/melodi på hjernen, og nogle sange er bare værre at have på hjernen end andre! Enten fordi at de er upassende, eller fordi at sangen/melodien bare er vildt irriterende at høre om og om igen.

Derfor tænkte jeg at det kunne være sjovt at lave en lille liste med et par sange som jeg håber at jeg aldrig får på hjernen igen!


Okay, den første sang giver vel sig selv. For helt ærligt, hvem i alverden gider at have Rebekka Black på hjernen? Pigebarnet er jo irriterende. Hun giver mig lyst til at blive astronaut. At blive astronaut og derefter tage ud i rummet, svæve lidt rundt i universet og tage min hjelm af så mine øjne popper ud af mit hoved.


Ja, den her sang er vel egentlig også indlysende. Engang var den da sjov nok osv. men nu er den ligesom blevet træls. Og helt ærligt, nu har jeg lige fået den sang på hjernen, hvilket faktisk er lidt sørgeligt. Karma's a b*tch: skriver et indlæg om hvilke sange jeg ikke kan lide at have på hjernen. -får en af sangene på hjernen. øv.


Admitted: den her sang er sjov. MEN, den er bare ikke fed at have på hjernen! Det er jo en ørehænger, og når man har en ørehænger på hjernen kan man nemt risikere at man ubevidst begynder at nynne/synge den sang.


Sangen her er jo faktisk god, men suppe-reklamen har ligesom ødelagt den totalt. Hver gang man hører den her sang tænker man jo straks "Møjvejr, er Mouvejr". Jo tak suppe-firma, I har lige ødelagt en semi-god sang.


Behøves jeg overhovedet at nævne hvorfor man ikke skal have den her sang på hjernen?


Og så lige hvordan man kurerer det at have en sang på hjernen.
Har faktisk også nævnt det meget kort i et tidligere indlæg.
Det er faktisk en ved navn Maja der har fundet ud af metoden (hendes blog: http://fjordhestenidaogmaja.blogspot.dk/). Hun fortalte mig om det for måske to år siden, og siden da har jeg vel benyttet mig af det ca. to gange om ugen. Og det virker! -dog ikke specielt godt ved "Wake me up before you Go-Go". Men hvem har også noget imod at have lidt Wham på hjernen?
Anyway, det man skal gøre er, at nynne "Bamses billedbog intro-sangen" inde i sig selv. Så enkelt er det. Min teori om hvorfor det virker er, at sangen er så svær at huske fordi at den er så ens hele vejen i gennem, så når at man forsøger med den sang bliver man totalt distraheret og glemmer alt om den sang man havde på hjernen. Plus "Bamses billedbog intro-sangen" kan man bare ikke få på hjernen!


OBS: undgå at lær den udenad, så hør ikke sangen for meget. For hvis min teori er rigtig, så ødelægger man jo ligesom magien ved det, ergo metoden vil højst sandsynligt ikke virke hvis du kan hele sangen udenad.

5 kommentarer:

  1. Genialt indlæg!! - Maja har også fortalt mig om det, hun er sørme klog!

    Dog synes jeg ikke, at Bill Withers' Ain't no sunshine passer ind - jeg elsker den sang gude højt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Før den der "mou"/suppe reklame havde jeg heller ikke noget imod at have den på hjernen, men hver gang at det sker nu, tænker jeg jo kun på ham manden der siger "møjvejr, er Mouvejr" hvilket er den irriterende del. som der står har suppe-reklamen ødelagt sangen, så ja, sangen er god, det er bare pga reklamen at jeg ikke kan lide at have den på hjernen, you know ;)

      Slet
    2. Efter sunshine kom til, har jeg heller ikke lavet andet end at have den sang på hjernen

      Slet
  2. De er også forfærdelige..

    SvarSlet
  3. Donna Burkley
    Min dybe taknemmelighed går til Dr. Egwali, et stavebind, der blev fundet efterligningsværdig, da han hjalp med at stabilisere mit brudte ægteskab. Min intimitet har ændret sig bedre, siden forbøn for den bedste heks, dr. Mor, natur sendte mig. På et tidspunkt troede jeg, at det hele var overstået, og der kom dr. Egwali, til et punkt, hvor jeg var skeptisk over for det på grund af mine utallige møder med et par tryllekunstnere og hjemmesider for at hjælpe med at få min mand tilbage, efter at han forlod ham for at vælge en dame over hans kærlige familie med ringe eller ingen succes, måtte jeg være positiv med det i tankerne, at der skulle være et pålideligt sted at hjælpe med at vildre min grimme situation, så jeg snuble over Dr. Egwalis artikel, og siden mødet har det været en utrolig oplevelse for mig og for barnet. Jeg bestilte kærlighedsbesværgelsen og fulgte behørige procedurer som instrueret af stavekasterne, og resten var absolut magisk nogle få dage efter at han kom hjem til os sikkert efter at have været væk et stykke tid og var fuld af kærlighed. Vi er siden blevet gift igen og lever smukt som en stor lykkelig familie. Jeg er nu en sand troende tak så meget Dr. Egwali. Du kan komme igennem til ham med et hvilket som helst af disse medier, der vedrører dine intime problemer, og jeg vil vædde på, at du vil være glad for, at du gjorde det !!
    E-mail: dregwalispellbinder@gmail.com
    Whatsapp: +2348122948392

    SvarSlet