tirsdag den 23. juli 2013

Sange jeg græder til i "Glee"

Sidder og ser "Glee" og kom så til der hvor at Gwyneth Paltrow, Heather Morris og Neya Rivera (men mest Gwyneth) synger et cover af "Landslide". Elsker den sang. Og ja, fik tårer i øjnene. Hvem gør ikke det? 

Så tænkte at jeg da sagtens lige kunne lave en liste over sange jeg ofte græder til i "Glee". (Sangene står i en tilfældig rækkefølge.)

(Sangen er et link. Tryk på sangen for at høre den på YouTube.)

Come What May: Selvfølgelig græder jeg da til den sang. Den er så Klained at det næsten gør ondt! Sangen er fantastisk, stemmerne er fantastiske og historien om hvorfor at de to karakterer synger den er så sød at man ikke kan undgå at fælde en tåre!

Hopelessly Devoted To You: Sangen siger det hele. Blaine har hjertesorger over Kurt. Tud!

The Scientist: Alle de gode par har knas i parforholdet. Nogle slår op mens andre bare har seriøse problemer e.l. Sangen er så sørgelig i sig selv, både musikken og teksten. For slet ikke at snakke om deres stemmer! I "Glee" skal skuespillerne jo kunne synge og lave skuespil på samme tid (og nogle gange også danse), hvilket gør at en sang som denne er fyldt med følelser som bare pokker! Utroligt så gode "Glee"-castet er til at multitaske! -Jeg kan ikke engang gå og snakke på samme tid.

Mine: Ja jeg har grædt til en Taylor Swift sang. Deal with it. De to er bare SÅ søde sammen, så det er vildt uretfærdigt at de slog op. Ja ja Brittany og Sam er også vældig søde sammen og alt det, men Brittana er bare toppen.

Don't Speak: Klaine slog op. Behøves jeg sige mere? Hvis jeg havde ligeså mange følelser som der er i den her sang, ville jeg lide en langsom og smertefuld død.

Teenage Dream(Acoustic Version): Første gang Darren sang Teenage Dream var det bare pure sweetness, men den her version er så sørgelig at selv Ozzy Osbourne ville foretrække at gå i kirke end at se Blaine være så trist. Han ligner jo en lille hundehvalp der er blevet sparket i maven!... På trods af alt det sørgelige ved den her sang, så skal man virkelig tænke lidt over at han sang den her sang LIVE. That's right people, han sang den ikke i studio, han sang den derimod på settet da de filmede. Så godt gået!

It's Not Right But It's Okay: Det er så synd for Klaine! -Begge to! Men syntes nu at Blaine overreagerer liiiidt for mere end nødvendigt.

I Have Nothing: Endnu en gang: Så synd for Klaine! -Specielt Kurt. Chris Colfer tweetede også senere om at det her har klart været den sværeste sang at synge. Men klarer det utroligt godt på trods af det, der er nemlig ikke særlig mange mennesker som rent faktisk kan finde ud af at synge den her sang!

I Want To Hold Your Hand: Det her er nok en af de sange jeg har grædt mest til i "Glee". Udover alle sangene i S4E4(The Breakup) da jeg sad og græd i ca tre timer nonstop over Klaine. Så der var jo så en del sange der passerede under min gråd. Hvis du bare sidder og kører listen igennem, så burde du lige tage et stop og klikke ind på den her sang, den er så sød og et mega smukt cover af Beatles. Sangen er så anderledes fra originalen. Originalen var jo bare sådan sød og lidt glad, men i det her cover er musikken lavet så meget om at den er så trist som trist kan være!

One Of Us: Sangen i sig selv er ikke sørgelig som sådan, men efter at jeg har set Death Note, og dermed har set diverse fanmase musikvideoer på YouTube (Hvor at de af åbenlyse grunde ofte bruger denne sang) får jeg da altid tårer i øjnene når at jeg hører den her.

Landslide: Igen, Brittana er gud.(Samt Klaine. Klaine er også gud.) Og en ballade som denne kan man knapt sætte ord på.

Blackbird: Endnu et Beatles cover. Dog er melodien ikke lavet om i den her, men det gør den ikke mindre fantastisk! Vi kender (Næsten) alle sammen det at et kæledyr dør. Ja, et kæledyr er ikke et menneske, men det gør stadig mindst ligeså ondt når et kæledyr dør. Og ikke nok med at Kurt's kanariefugl, Pavaroti, er død(endda af samme årsag som sendte hans far på hospitalet og i koma tidligere i den sæson!)  er det også under den sang at Blaine opdagede at han var(er!) forelsket i Kurt. Klaine is endgame!

Candles: Den første sang efter at Kurt og Blaine officielt blev Klaine. Sangen er i sig selv sød og sørgelig. Alt det i et = Tårer over blandede følelser!

Somewhere Only We Know: Det er helt klart min yndlings sang af Keane! Elsker den. Den er så smuk og helt igennem perfekt! Kan slet ikke sætte ord på selve performancen, så klik ind i stedet. En sang som den kan ikke beskrives.

Songbird: Af kærlighedsange er det her nok en af mine klart favoritter. Samt "A Thousand Years" selvølgelig! Endnu en gang har Santana sunget en sang og gjort den bedre end originalen. Men forstå mig nu ret, originalen er fejlfri i sig selv, men der er en så smuk historie bag denne her sang i "Glee", og det giver vel også lige lidt ekstra god feedback.

Pure Imagination: Da Willy Wonka sang denne sang var den helt igennem fortryllende, men i "Glee" synger de den til en begravelse. Den er stadig helt fortryllende i "Glee"'s performance, men den er også sørgelig. Det er jo ligesom derfor at man græder til den. Og så også (det var godt nok en underlig sammensætning af ord. Kan man overhovedet sige dét? "Og så også"?) fordi at Sue Sylvesters udviklingshæmmede søster lige er død.

Girls Just Want To Have Fun: Man kan ikke andet end at græde til den her! Santana har en svær periode angående hendes seksualitet og sådan, så Finn synger hende en sang for at muntre hende lidt op. Ikke nok med det så er det Cory Monteith der synger. Pt. græder jeg til næsten alle hans sange. Næsten. Det er lidt upraktisk når at ens alarm på mobilen om morgenen spiller "I'll Stand By You" som er et "Glee" cover sunget af Cory.

Cough Syrup: Selvfølgelig græder jeg til den her. Karofsky blev outet, mobbet og derefter forsøgte han at begå selvmord. Heldigvis gik det ikke! Men prøv at lytte til teksten, teksten er helt enestående og rørende i sig selv!

Der er selvfølgelig også nogle andre sange som jeg kan få tårer i øjnene af, men generelt af det de overstående.

Er godt klar over at dette indlæg var lidt (meget) kedeligt uden billeder e.l., så som en lille undskyldning for det for I dette:

 For hvem kan ikke lide katte?;)



2 kommentarer:

  1. Dig og dine elskede Beatles covers...

    SvarSlet
  2. Donna Burkley
    Min dybe taknemmelighed går til Dr. Egwali, et stavebind, der blev fundet efterligningsværdig, da han hjalp med at stabilisere mit brudte ægteskab. Min intimitet har ændret sig bedre, siden forbøn for den bedste heks, dr. Mor, natur sendte mig. På et tidspunkt troede jeg, at det hele var overstået, og der kom dr. Egwali, til et punkt, hvor jeg var skeptisk over for det på grund af mine utallige møder med et par tryllekunstnere og hjemmesider for at hjælpe med at få min mand tilbage, efter at han forlod ham for at vælge en dame over hans kærlige familie med ringe eller ingen succes, måtte jeg være positiv med det i tankerne, at der skulle være et pålideligt sted at hjælpe med at vildre min grimme situation, så jeg snuble over Dr. Egwalis artikel, og siden mødet har det været en utrolig oplevelse for mig og for barnet. Jeg bestilte kærlighedsbesværgelsen og fulgte behørige procedurer som instrueret af stavekasterne, og resten var absolut magisk nogle få dage efter at han kom hjem til os sikkert efter at have været væk et stykke tid og var fuld af kærlighed. Vi er siden blevet gift igen og lever smukt som en stor lykkelig familie. Jeg er nu en sand troende tak så meget Dr. Egwali. Du kan komme igennem til ham med et hvilket som helst af disse medier, der vedrører dine intime problemer, og jeg vil vædde på, at du vil være glad for, at du gjorde det !!
    E-mail: dregwalispellbinder@gmail.com
    Whatsapp: +2348122948392

    SvarSlet