tirsdag den 13. august 2013

iPad 3 & Double Rainbow


Ville lige dele det her billede med jer!(: -En iPhone er jo så smart at den kan tage panorama billeder. Og så var der jo lige en hel double rainbow som oven i købet var dejlig tydelig!:o (double rainbow= to regnbuer samme sted, du ved)
Elsker virkelig regnbuer. Går ud fra at det også er tydeligt nok set ud fra bloggens navn og baggrunden ;)


Havde første skoledag i dag. Hold da op hvor er det underligt at skulle komme i gang igen efter en ferie! Min klasse er faktisk rimelig O.K., kender dem selvfølgelig ikke endnu, så kan jo ikke rigtig have en mening om dem endnu. Men en fra min klasse har jeg kendt siden børnehaven, så er ikke helt forever alone i klassen ;)

Lærene er også fine nok, i hvert fald dem jeg har mødt indtil videre.

Undervisningen virker dog lidt slatten. Men det er jo også første dag efter en sommerferie, så de starter vel nok nemt ud, for som sagt, så har jeg "ferie-hjerne" pt., hvilket jeg går ud fra at alle de andre elever også har.

Som nogen af jer nok ved, er jeg kommet ind på mediefag-samfundsfag-engelsk linjen, hvilket jeg er rigtig glad for! Og Favrskov gym ville så lave et forsøg med at finde ud af om iPads er gode i undervisningen. Men som du nok kan gætte, gider de da ikke at betale iPads for ALLE eleverne, de har jo også lige fået bygget lidt ud i deres gym for at have plads til flere lokaler og flere elever. Så Favrskov har udvalgt medifags-linjen til at teste iPads. Dvs. i dag har jeg fået udleveret en iPad 3 inkl. tastatur (: dejligt!

Ja, har selv en, men siger da bestemt ikke nej tak til sådan en! Så kan man jo bruge en derhjemme til at læse bøger i (smart hva?), spille på mm. og en til skolen.

Har godt nok også lige fået en gym-com som en tidlig fødselsdags gave af mine forældre. Men den kan jo stadig bruges, for en iPad og en computer er jo stadig vidt forskellige. En computer er feks. langsommere, tungere, har windows (medmindre at det er en mac), har usb og cd-rom-drev. Og så kan man spille nogle andre spil på en computer end på en iPad.  osv osv osv.


Anyway. Dagen i dag har nu været vældig god. Har mødt nogle nye mennesker, nogle jeg har kendt i lang tid, nogle jeg har gået i skole med og er endelig startet på gym.


Det var dog lid akavet da jeg ikke rigtig kunne finde rundt, så rejste i flok ;)

En anden ting der også var lidt små akavet, var at alle 1.g'ere/"putterne"(derude bliver en 1.g'er kaldt for en "put") skulle mødes nede i kantinen for at blive uddelt i deres klasser. Kantinen er plan lavere end det meste andet, så man kan stå på en stor altan og kigge ned på dem der sidder dernede. Det er åbenbart en tradition at 2. og 3.g'ere står oppe på den altan og kigger og peger ned på 1.g'erne.

Men nej, Favrskov er ikke et sted hvor at 3.g'ere har "magten" og 1.g'ere bare er nogle små børn. Alle er på lige fod, men det skader jo ikke at udstille de nye en lille smule ;) -det er vel kærligt ment (:







Ingen kommentarer:

Send en kommentar