onsdag den 27. august 2014

Doctor Who, ADD og kortfilm

Hej alle.
Har ikke lige fået skrevet de sidste par dage, da der er en bestemt begivenhed som jeg gerne ville skrive om. Men for at gøre indlægget godt mangler jeg billeder, som Cinemaxx endnu ikke har fået lagt op på nettet, og min veninde kan ikke sende hendes billeder fra sit kamera, da hendes computer er til reparation. Så det er lidt noget øv.
Skriver dog lige kort om det alligevel, da der allerede nu er mange ting fra dagen som jeg har glemt:
Ser I, i lørdags var der "Doctor Who" screening på sæsonens første episode. Som ved 50 års jubilæum havde Cinemaxx holdt et lille event, hvor at en masse "Whovians"("Doctor Who" fans) fra hele Danmark kommer for at se afsnittet sammen.
Sidste gang tog min veninde og jeg meget tidligt derind. Faktisk sad vi og ventede foran salen i tre timer! Så denne gang tog vi derind så at vi ikke havde ligeså meget tid, men stadig så at vi kunne hænge ud med alle de andre før vi skulle derind.
Som nogen af jer måske kan gætte, var der en masse som "cosplayede"(cosplay=klæde sig ud som en karakter, enten fra fiktion, historie eller en som man selv har opfundet.) karakterne fra serien. Det gjorde jeg også selv. Havde sammensat et kostume ud fra ting jeg havde herhjemme, hvilket tog lidt tid, da karakteren skal forestille at være fra 1940'erne. Så tøjet skulle jo passe.
Som sagt har jeg endnu ikke nogen billeder ved hånden, men til højre kan I se et billede af den som jeg var klædt ud som.
Ikke for at blære mig, men brugte faktisk en gasmaske fra 2. verdens krig, Tyskland. Min jakke var vidst også fra den tid, dog fra Rusland.
Cinemaxx spurgte mig på et tidspunkt om de måtte tage et billede af mig, blev også stoppet af en fremmed som ville sige at mit kostume var rigtig fedt. Så jeg må da have gjort et eller andet rigtigt :)
Jeg har ikke tænkt mig at spoile noget om episoden, så den må i nu selv se. Kan dog sige at personligt bryder jeg mig ikke så meget om Capaldi som the Doctor. Han er bare ikke... Doktoren. De fortalte også i noget ekstra-materiale at det var med vilje at de ikke havde givet 12 noget specielt ved hans udseende. Hvilket jeg er meget utilfreds med. Det er jo det der gør at Doktoren også er Doktoren når at man kigger på ham!
Nå, nok om det. Lægger billeder ud når at jeg finder nogen.

I mandags var jeg på psyken for at få svar. Min mor havde nemlig fået mig undersøgt, da hun syntes at det var meget sært at jeg bliver ved med at have problemer med noget som at koncentrere mig. Vi fik så fortalt at jeg har ADD(attention deficit disorder), så nu er de ved at finde en tid, så at jeg kan få mere at vide angående medicin. De fortalte også at jeg har lidt angst og noget-som-jeg-ikke-kan-huske-hvad-hedder-som-handler-om-at-jeg-bekymrer-mig-for-meget. Men ikke nok til at få stillet en diagnose, så det kan nemt skyldes ADDen.

I dag skulle vi lave ønsker om hvad vi kunne tænke os at være ved første projekt. Vi skulle skrive tre ting på i rækkefølge, og så skulle læren ellers prøve at få det til at gå op.
Skrev:
1. Manus     
2. Instruktør
3. Scenograf

At være instruktør at jo stadig min store drøm, men vil hellere observere og lære af de andres fejl her ved første projekt, så at jeg kan få noget ud af det til næste projekt. Man lærer jo også meget af at se andre gøre noget dumt!
Er nu blevet manusskriftforfatter og scenograf, så det er jo meget godt.
Er i en gruppe på fem, så vi får travlt. Vi har vidst indtil på næste fredag, og vi skal jo nå at skaffe skuespillere og det hele!
Skriver nok noget mere om hvordan det går med det, en anden dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar