onsdag den 25. september 2013

Plot twist

Det her er nok den mest geniale gif jeg længe har set på tumblr!

Hvis jeg skal være ærlig så har jeg faktisk aldrig rigtig tænkt over hvor stort et plot twist Scabbers/Wormtail/Peter Pettigrew lige er.

Og prøv lige at overveje hvordan Harry Potter and the Prisoner of Azkaban ville have endt hvis Molly Weasley ikke havde nået at give Ron hans lille plot twist.

Molly må virkelig have fortrudt at lade hendes børn få sig den rotte som kæledyr...

Apropos at have rotter som kæledyr(tamrotter):
Savner virkelig bare at have tamrotter. 
Tamrotter er nok nogen af de mest fantastiske væsner der findes!

Irriterende nok må jeg ikke have tamrotter mere pga. strenge forældre. 
De mener at eftersom at jeg har astma vil det åbenbart ikke være godt for mig at have gnavere på mit værelse mere, da de af en eller anden grund mener at hø påvirker min astma.

Det gør hø så ikke lige.
Jeg har f.eks. haft meget med heste at gøre her på de sidste mange år(skal også snart igang igen med at ride)
og har skuffer/kasser på mit værelse som er lavet af hø. ved siden af min seng. nær mit hoved. 
Til gengæld mener de så at det at de ryger ikke påvirker min astma. Tak for lort.

Nå, ingen sure miner, det er der absolut ingen grund til. Selvom jeg dog savner tamrotter.

Der er rigtig mange mennesker der er lidt bange for tamrotter, da de jo minder en del om vilde rotter og kloakrotter. Men tro mig, vilde rotter og tamrotter er langt fra det samme!
Kloakrotter eer nogle små gnavere som lever nede i kloakerne. De spiser skrald og alt hvad de nu kan få fat i. De er langt fra venlige! Hvis de kan komme til det bider de gerne mennesker. Jeg har også hørt historier om at kloakrotter har været kravlet op i barnevogne(da der er varme osv deroppe eller for at finde mad eller noget) og bidt barnet der ligger deroppe. Bidene fra en rotte kan ofte være ret så voldsomme, selv fra en tamrotte.
Når kloakrotter er unger forsøger de at dræbe de andre unger. Dræb eller bliv dræbt. Så som du nok kan gætte, er kloakrotter langt fra særlig rare, ikke engang overfor hinanden.

Tamrotter derimod er meget kærlige!
De dræber ikke hinanden som unger, bider ikke mennesker på samme måder som kloakrotter gør(de kan dog bide hvis de føler for det, men det kan de nemt opdrages til at lade være med. Har haft otte rotter igennem tiden og er kun blevet bidt to gange. Ikke engang særlig hårdt.), de er MEGET legesyge, man kan lære dem tricks ligesom ved hunde e.l. og så er de nok nogle af de mest venlige væsner der findes!
Ja, halen kan stadig skræmme nogen folk lidt, men hvis man aer med hårene er halen blød og fin.
Alt i alt er en tamrotte faktisk lidt som en lille kat. En meget lille kat. Som bor i et bur. Og som elsker at klatre. 

Der finde faktisk også racer inden for tamrotte-verdenen. Racen kommer an på hvilken type pels det er (alm., rex(krøllet) eller hårløs), ørene (alm. eller dumbo(store øre)) og hvilken farve og aftegn pelsen har.(f.eks.: black hooded(sort hoved og overkrop. hvis bagkrop. sort streg ned langs ryggen og ud til halen)

F.eks. kan jeg sige at denne rotte(som jeg har fundet på google.):

Er en silver husky med dumbo ører.

Hvis du aldrig har rørt/holdt en rotte før kan du nemt tage hen i en dyrehandler og spørge om du må få lov til at holde/røre en af deres tamrotter. Tro mig, det er hele oplevelsen værd (:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar