fredag den 27. september 2013

Love, love, love

OBS: Der er spoilers i dette indlæg omkring Glee sæson 5 episode 1 og en smule angående episode 2!

Som de fleste nok ved, startede Glee sæson 5 i går. men eftersom at jeg bor i danmark kan jeg ikke se det live over nettet e.l., så derfor står jeg altid op kl. 3 om natten for at se Glee. (ser det over nettet på en hjemmeside som lægger alle de nye episoder ud. Har så fundet ud af at Glee kommer ud lidt før kl. 3, så så er det jo der at jeg står op)

Som de fleste nok også ved, hedder afsnittet "Love, love, love" og består udelukkende af Beatles sange. Dejligt ikke?

Glee har allerede fyrret den af med et meget smukt cover af "I want to hold your hand", hvilket er klart det
smukkeste cover Glee nogen sinde har lavet(som de ikke har "stjålet" af nogle andre)
De har også lavet en skøn version af John Lennon's sang "Imagine", både med god sang, men også tegnsprog!
Og så har de da også haft gang i ørehængeren "Hello, goodbye".
Og så selvfølgelig "In my life".

Men nu kan der så add'es mange flere Beatles sange på den liste!
I s1e1/"love, love, love" ser listen således ud:

  • "Yesterday"
  • "Drive my car"
  • "Got to get you into my life"
  • "You've got to hide your love away"
  • "Help!"
  • "A hard day's night"
  • "I saw her standing there"
  • "All you need is love"
Er det ikke bare fantastisk?


Og som sædvanligt kan Glee godt lide at lave et ord/navn eller to om i en sang, så i "All you need is love" har de selvfølgelig valgt at ændre "She loves you, yeah, yeah, yeah." til: "He loves you, yeah, yeah, yeah."


Kan afsløre så meget at i næste afsnit (sæson 5 episode 2/"Tina in the sky with diamonds") kommer sang listen til at se sådan ud:



  • "Here comes the sun"
  • "Get back"
  • "Something"
  • "Sgt. Pepper's lonely hearts club band"
  • "Hey Jude"
  • "Let it be"
Glæder mig SÅ meget til "Hey Jude"!

Nå, men angående plot-linen...

"Love love love" har virkelig gjort min dag mit liv perfekt!
Klaine(Kurt+Blaine) er mit totalle OTP(OTP=One True Parring, eller i andre ord: ens yndlingspar)! Brittana(Brittany+Santana) var også et af mine OTP, men intet slår Klaine!
Og "Love love love" fik mig bare til at elske dem endnu mere. Hvilket jeg slet ikke troede at man kunne!

I sæson 4 episode 4 også kaldt "The Break-Up" slog Klaine jo op, fordi at Blaine kom til at være Kurt utro. 
Jeg sad og tudede i tre timer nonstop over det. No shit, tre timer. nonstop. Var helt tudefærdig.

ANYWAY. I "Love, love, love" kom de først sammen, hvilket var så über fantastisk! Og til sidst i afsnittet frier Blaine til Kurt. Via en sang. Mens deres modstandere i kor-konkurrencerne dancer, synger med og laver tegnesprog til. Blaine friede det sted hvor at de først mødtes. The Dalton Staircase. Kurt sagde ja(eller, han nikkede først et par gange og stammede så "...yeah... yeah"). Kurt sagde ja. Kurt sagde ja. Kurt sagde ja.

Er SÅ glad! Har haft et dumt smil på læben hele dagen og har konstant snakket om Glee og Klaine. Gud hvor jeg dog elsker de to små Klainers.

Faktisk handlede næsten hele afsnittet om at de kom sammen igen, Blaine fortalte alle at han ville fri til Kurt og bad så om deres hjælp (det er jo så der sangen "Help!" kommer ind) til at fri til Kurt ved at gøre et stort og romantisk nummer ud af det. Og så at Blaine friede til Kurt og at Kurt sagde ja.

Udover det handlede afsnittet også lidt om Artie og Kitty som et par. Seriøst, det har været SÅ tydligt siden sæson 4 at de to ville ende sammen, og hold da helt op hvor er de søde sammen!

Og ellers handlede det en smule om at Tina var blevet bitter pga. kærestesorger. Hun startede faktisk ud mega dårligt i den her sæson. Er lidt skuffet over det, men tror nu nok at efter næste afsnit hvor at hun tager til prom med Sam at hun nok skal blive god igen... lidt. Forhåbentligt.

Har også hørt rygter (som formegentligt og forhåbentligt er sande) at sæson 5 fokuserer mest på Klaine, hvilket jeg glæder mig meget til. Jeg mener, prøv lige at forestil dig en sæson som fokuserer mest på Klaine? Det svarer lidt til sæson 1 bortset fra at i stedet for Rachel og Finn er det så Kurt og Blaine.

Apropos Finn så gik det først op for lige da jeg havde set afsnittet (her i nat) at Finn ikke var der da Blaine friede til Kurt. Han var der ikke da Kurt sagde ja. Han kommer ikke til at være der når at Kurt går helt bryllup-amok. Han kommer ikke til at være der til brylluppet og han kommer ikke til at være der når at Kurt og Blaine står ved alteret, siger deres løfter og siger "ja"... og det brugte jeg så også lige lidt tid på at græde over. lidt meget. som altid. satans.

Der kommer også snart tribute-episode til Cory Monteith, eller, i serien bliver det jo så til Finn Hudson. Kommer til at græde snot til det afsnit.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar